عمومی

عمومی

عمومی

عمومی

انواع استانداردهای تیر آهن

شرکت آهن یک که به عنوان یکی از واردکنندگان


لوله مانیسمان چینی محسوب می شود کارشناسان ما همواره بااطلاعات چندین ساله


خود که کسب کرده اند اطلاعات مختصر ومفیدی را درباره تیر آهن دراختیار


علاقه مندان در وبلاگ آهن یک قرارداده است.


تیرآهن از مهمترین نوع پروفیل های ساختمان به شمار می رود به همین خاطر است


که خرید تیر آهن نیز مهم تلقی می شود. تیر آهن به دو صورت معمولی است که با استانداردهای تیرآهن با علامت اختصاری I ویا NP  نوشته شده و تیر آهن بال پهن نیز با علامت H و یا IPB نوشته می شود که ارتفاع و بال آن مساوی می باشد. تیر آهن نوع اول معمولی بوده ارتفاعی معادل ۸۰ تا ۶۰۰ میلی متر دارد که البته بیشتر عرضه می شود و بیشتر مورد استفاده ی عموم قرار می گیرد.  موارد استفاده ی آن در ستون ها، خرپا ها، نعل درگاه ها، بیم ها، پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری است. خرید تیر آهن مهم است چرا که تیر آهن از مهم ‌ترین پروفیل های ساختمانی است که اغلب در پروژه‌های صنعتی هم کاربرد دارد. در هنگام خرید تیر آهن دقت کنید که تیرآهن به سه صورت تیر آهن IPE (استاندارد اروپا و ایران)، تیرآهن INP (استاندارد چین و روسیه) و همچنین تیر آهن IPB ( تیر آهن بال پهن) یافت می‌شود. تیر آهن IPE و INP ارتفاعی معادل ۸۰–۶۰۰ میلی متر و تیرآهن IPB ارتفاعی برابر با ۱۰۰–۱۰۰۰ میلی متر دارد. تیر آهن معمولی و البته استاندارد I شکل در ایران موجود می باشد. این تیر آهن بر طبق استانداردهای تیرآهن اروپا تولید شده و ضخامت بال آن ثابت می باشد.


تیرآهن INP

تیرآهن I شکل طبق استاندارهای روسیه و چین ساخته می شود و ضخامت بال آن با فاصله گرفتن از جان تیر آهن کمتر می شود.

تیرآهن IPB


تیر آهن H شکل یا تیر آهن‌های عریض تر به گونه ای هستند که در آنها طول بال‌ها


نسبت به تیر آهن‌های IPE بیشتر شده است.


نکته: علامت L نشان دهنده سبک بودن و علامت V نشان دهنده


سنگین بودن تیر آهن می‌باشد. به عنوان مثال IPBV نشان دهنده ی


تیر آهن های عریض و سنگین و IPBL نشان دهنده ی تیرآهن های عریض سبک می‌باشد.


تیر آهن یکی از مهمترین ویژگی ها و اجزای یک ساختمان است و همانطور که قبلا هم گفته شد، تیر آهن ها داری سه نوع استاندارد جهانی می باشند. این استاندارد ها در هنگام خرید تیرآهن باید به سمع خریدار برسد.


تیر آهن  IPE

تیر آهن  IPE : این تیر آهن ها در ایران و کشور های اروپایی تولید می شود و شکل آن ها I مانند است همچنین ضخامت بال های آن هم تغییر پذیر نمی باشد.


تیر آهن INP:

تیر آهن INP: اغلب این تیر آهن ها در بازار های چین و روسیه تهیه و عرضه می شود. این تیر آهن ها I  مانند هستند و هرچه ضخامت بال های آن ها نسبت به جان تیر آهن کمتر باشد، ضخامت بال های آن نیز کمتر میشود.


تیر آهن IPB

تیر آهن IPB: تیر آهن عریض یا بال پهن H شکل است که طول بال ها نسبت


به تیر آهن  IPE بزرگ تر می باشد.

هنگامی که کلمه ی لاتین V در کنار نام تیر آهن قرار می گیرد به معنای آن است که تیر آهن سنگین وزن می باشد IPBv  و هرگاه که حرف L در کنار نام تیر آهن قرار گرفته باشد بدان معناست که تیر آهن سبک وزن می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد