عمومی

عمومی

عمومی

عمومی

ویژگی های لباس کار ایمن عبارتند از


  1. لباس کار باید اندازه و متناسب با بدن کاربر باشد.

  2. کارکنانی که با ماشین یا نزدیک ماشین کار می کنند باید لباس کار باز و پاره بپوشند. آویختن زنجیر ساعت ، کلید و مانند آن بر روی لباس کار کاملاً ممنوع است.

3- در محل کار که خطر انفجار یا آتش سوزی وجود دارد ، استفاده از روکش های آفتاب (ستون) و ناودان ساخته شده از برقی و همچنین سایر مواد قابل اشتعال برای کارمندان مربوطه کاملاً ممنوع است.


Post image

4- اگر انجام کاری مستلزم این است که کارمندان آستین لباس کار خود را به طور مداوم افزایش دهند ، باید از لباس کار آستین کوتاه استفاده کنند.

5- کارکنانی که در محیط های گرد و خاک ، قابل اشتعال و مواد منفجره یا سمی کار می کنند ، نباید لباس جیبی و سجافی (دو سینه) داشته باشند ، زیرا ممکن است گرد و غبار و چنین موادی وجود داشته باشد. روی چین و لبه لباس بمانید.

6. لباس ایمنی کارکنانی که با مواد خورنده یا مضر کار می کنند ، آب و گاز نباید در آن نفوذ کند و مواد آن باید متناسب با نوع مواد یا موادی باشد که با آنها کار می کنند.

7. لباس های ضد حریق برای محافظت در برابر آتش باید شامل یک کلاه ، دستکش و کفش به صورت یک تکه و سر باشد.

8- لباس کار کارگرانی که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار می کنند باید یکپارچه و بدون سوراخ ، همراه با کلاه ، کفش و دستکش مخصوص و غیر قابل نفوذ باشد.

9. کت بارانی به صورت کت باید از پارچه ضد آب با آستر پنبه (برای مناطق معتدل) یا آستر پشم (برای مناطق سرد سیر) با رنگ مصنوعی ساخته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد