عمومی

عمومی

عمومی

عمومی

قفل کارتی چیست؟

همان‌طور که بسیاری از ما برای باز و بسته کردن درب منزل خود از کلید استفاده می‌کنیم، قفل کارتی نیز روشی مدرن و پیشرفته برای این کار است و به افراد اجازه می‌دهد تا با قرار دادن کارت بر روی قسمت مشخص شده روی در وارد یک واحد یا ساختمان شوند. در این روش شما دیگر احتیاجی به داشتن کلید ندارید و لازم نیست نگران گم کردن و شکستن کلیدتان باشید. کارت مغناطیسی شما زمانی که روی مغزی قفل الکترونیکی درب قرار می‌گیرد، به وسیله رمزهایی که برای آن در نظر گرفته شده مجوز ورود را برای شما صادر می‌کند. از طرفی، امروزه نمونه‌های بدون تماس قفل کارتی نیز وجود دارد که دیگر حتی نیاز به قرار دادن این کارت‌ها روی درب ورودی نیست و همه چیز توسط امواج کنترل می‌شود.

عملکرد قفل کارتی چگونه است؟

زمانی که قفل کارتی درون درب کارگذاری می‌شود، رموز مشخصی را نیز برای گشودن درب به وسیله کارت تنظیم می‌کند و این امکان را می‌دهد که هر بار با قرار دادن کارت روی درب و باز شدن آن، تاریخ و زمان دقیق نیز ثبت شود. معمولاً هر قفل توانایی بررسی و ثبت ۲۰۰ ورود و خروج را به کمک نرم‌افزارهای وابسته دارد. از قفل درب کارتی بیشتر در مکان‌هایی مثل هتل‌ها، دفاتر، فروشگاه‌های بزرگ، بیمارستان‌ها، باشگاه‌های ورزشی و مدارس استفاده می‌شود.

انواع پیچ اسکلت فلزی


انواع پیچ متداول مورد استفاده در سازه اسکلت فلزی عبارتند از انواع پیچ های معمولی و پر مقاومت. مشخصات پیچ‌ سازه براساس دو معیار مقاومت و ابعاد اکثرا توسط آئین‌نامه‌های ASTM، ISO، DIN تعیین می‌شود.

رده‌بندی انواع پیچ ها در استاندارد آمریکایی ASTM بعد از سال ۲۰۱۶ به صورت زیر است:

ASTM A307 مجاز می‌باشد مگر زمانیکه پیش‌کشیدگی پیچ منظور شده باشد.

انواع پیچ پرمقاومتاز انواع پیچ پانل استفاده از انواع پیچ‌های پر مقاومت باید براساس استاندارد RCSC برای مشخصات اتصالات سازه‌ای با استفاده از پیچ‌های پر مقاومت تائید گردد. در این استاندارد پیچ‌های پر مقاومت متناسب با مقاومت مصالح خود به گروه‌های زیر تقسیم شده‌اند:

گروه A – ASTM F3125/F3125M که شامل گریدهای A325، A325، F1852، و ASTM A354 Grade BC

گروه B – ASTM F3125/F3125 که شامل گریدهای A490، A490M، F2280 و ASTM A354 Grade BD

گروه C – ASTM F3043 و F3111

استفاده از گروه C مجموعه پیچ/مهره/واشر پرمقاومت باید متناسب با استاندارد ASTM باشد. مجموعه ASTM F3043 و F3111 گرید ۱ (۸٫۸) در شرایط استفاده از نصب با روش بستن محکم (Snug-tight) استفاده می‌شود. همچنین این نوع پیچ‌ها با گرید ۲ (۱۰٫۹) در شرایط استفاده از روش بستن محکم، از پیش کشیده، و اتصالات اصطکاکی به کار برده می‌شوند.

ASTM F3125/F3125M به صورت یک استاندارد پوششی که شامل گریدهای A325، A325M، A490، A490M، F1852 و F2280 که قبلا به صورت استاندارد جدا بودند (از آئین‌نامه AISC 2016 یکپارچه شدند.) ، می‌شود.

گریدهای مقاومتی که براساس ISO استفاده می‌شود گاها با گریدهای ASTM یکسان هستند. برای مثال دو گرید ۸٫۸ و ۱۰٫۹ در ISO به عنوان معرف مقدار تنش جاری شدن و تنش گسیختگی پیچ می‌باشند که به صورت شکل زیر نشان داده شده‌اند:

معیار مقاومتی ISO

شکل ۱ – معیار مقاومتی ISO

از دیدگاه مصرف‌کنندگان، تغییر زیادی اتفاق نیوفتاده است، چون مارک روی گل پیچ سازه عوض نشده است و روش حمل و نصب نیز مشابه قبل است. موردی که تغییر کرده است این می‌باشد که تحت F3125، A325 و A325M به صورت یکنواخت برای تمامی قطرهای به مقاومت ۸۳۰ مگاپاسکال است.

A307 عموما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و تنها برای اعضای ثانویه سازه‌ای به کار می‌رود. A325 پیچ پرمقاومت با کربن متوسط است که به صورت عمومی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. A490 پیچ پرمقاومت گرمادیده است که از A325 گران‌تر است اما قویتر است.

تفنگ میخکوب چیست؟

تفنگ میخکوب چیست؟ و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ابزارهایی هستند که بیشترین موارد استفاده‌شان در کارهایی مثل تعمیرات یا ساخت و سازهای سبک است. این نوع ابزار با پوشش دادن طیف وسیعی از کاربران، افراد زیادی را به خود جذب کرده‌اند، افرادی که برای خرید ابزار آلات مورد نیازشان به اطلاعاتی احتیاج دارند تا بتوانند بر اساس آن مناسب‌ترین خرید را انجام دهند. تفنگ میخکوب و منگنه کوب هم از همین دسته ابزار آلات با کاربردهای عمومی هستند که به طور مداوم توسط طیف وسیعی از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنوع بالای این ابزار ما را بر این داشت که در این مقاله به ویژگی‌های یک تفنگ میخکوب مناسب بپردازیم.
سایز تفنگ میخکوب و موارد استفاده میخکوب کوچک تفنگ میخکوب کوچک برای انجام کارهایی کوچک و سبک مثل کار با چوب و نجاری‌های سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مثلاً اگر کسی در حال تعمیر یک صندلی یا نصب کردن یک تاج بر روی آن باشد باید برای کوبیدن میخ‌ها از یک تفنگ میخکوب کوچک استفاده کند.
میخکوب بزرگتفنگ میخکوب بزرگ برای کارهای فنی و تکنیکی و در کل کارهای بزرگ‌تری مثل نصب قطعات سقف کاذب استفاده می‌شود. روشن است که تهیه تفنگ میخکوب‌های بزرگ‌تر نسبت به مدل‌های کوچک‌تر هزینه بیشتری می‌طلبد؛ اما در عوض این نوع میخکوب‌ها به کاربران این اجازه را هم می‌دهند که با خرید لوازم یدکی مناسب، طول عمر و کاربرد این ابزارآلات را توسعه دهند.
با این اوصاف واضح است که تفنگ میخکوب بزرگ‌تر برای کسانی مناسب‌تر است که به طور مداوم از این وسیله استفاده می‌کنند.
وزن مناسبیکی از پارامترهای مهم در انتخاب تفنگ میخکوب وزن آن است. اگر میخکوب وزن زیادی داشته باشد ممکن است که در حین استفاده تعادل کاربر را بر هم ریخته و جابه‌جایی ابزار را نیز برای او سخت کند.
قدرت دستگاه میخکوب هم مثل بسیاری از ابزار دیگر با قدرت‌ها و توان‌های متفاوتی تولید می‌شود و کاربر باید قدرت آن را بسته به نوع کار انتخاب کند. عموماً میخکوب‌های بزرگ‌تر قدرت بیشتری هم دارند، با این حال بهتر است که کاربر برای اطلاع از قدرت تفنگ میخکوب، دفترچه راهنما یا اطلاعات موجود بر روی بسته بندی آن را مطالعه کند.

قیمت روز گوسفند زنده ۹۸

در ادامه تصمیم داریم به قیمت گوسفنده زند ۹۸ بپردازیم و نرخ برخی از استان ها را در اختیارتان قرار دهیم. اگر شما هم قصد خرید گوسفند با قیمت روز را دارید و دوست دارید با یک قیمت استثنایی خرید خود را انجام داده و از دام افراد سودجو خلاص شوید با ما همراه باشید و در صورت نیاز به دام می توانید سفارش خود را بخواهید.

همانطور که می دانید امروزه با توجه به فراز و نشیب هایی که بر روی قیمت تمامی دام ها صورت می پذیرد و سیر نزولی و صعودی را در پیش دارد، حد امکان سعی کنید در صورت نیاز به خرید گوسفند زنده در تهران ،  مشهد ، کرج ، شیراز ، اصفهان و … از مراکز معتبر تهیه کنید. زیرا امروزه افراد سودجو و فرصت طلب در معابر خیابان ها اقدام به خرید و فروش انواع دام زنده با قیمت های متفاوت و حتی قیمت های خیلی پایین می کند که ما پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه در دام این گونه افراد نیفتید زیرا آنها با دریافت مبالغ کمتر در قبال دام اقدام به ارائه دام های بیمار و حتی کلاهبرداری های مختلف می کنند، زیرا ما بسیار شاهد بودیم که مشتریان با ما تماس گرفته و شکایت هایی از این نوع افراد سودجو کرده‌اند در این مورد می بایست به خدمتتان عرض کنم ما هیچ مسئولیتی در برابر چنین افرادی و دامهایی نخواهیم داشت و شما می‌توانید فقط از مجموعه ما و شماره تماس هایی که در این بخش قرار داده شده است اقدام به تهیه دام زنده و همچنین گوسفند با قیمت گوسفنده زند ۹۸ بکنید.

ما پس از دریافت هرگونه سفارشات در سریعترین زمان ممکن و یا در زمان تعیین شده توسط مشتری دام را در محل  و به صورت رایگان تحویل خواهیم داد.

خرید گوسفند

تصفیه آب چیست؟

"); background-size: 1px 1px; background-position: 0px calc(1em + 1px);">تصفیه آب فرایندی است که طی آن مواد شیمیایی ، آلاینده های بیولوژیکی ، فلزات سنگین و گازها از بین می روند. فرآیند تصفیه آب اشکال مختلفی به خود می گیرد."); background-size: 1px 1px; background-position: 0px calc(1em + 1px);">
تقطیر ، شفاف سازی ، میکروفیلتراسیون ، اولترافیلتراسیون ، اسمز معکوس ، فیلتر غشایی ، فیلتر شنی سریع ، …

امروزه فناوری جدیدی به نام اسمز معکوس که در اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرد ، جای خود را در جهان گرفته است و مناسب ترین و کامل ترین روش برای تصفیه آب است.این روش در بیشتر کارخانه های بسته بندی آب و نوشیدنی و در صنایعی که آب شفاف می خواهند استفاده می شود. همچنین سیستم اسمز معکوس نیز راه خود را به خانه ها باز کرده و به یک سیستم محبوب تصفیه آب خانگی تبدیل شده است. این سیستم دقیقاً به روش اسمزی گیاهان طراحی شده است. این فرآیندی است که توسط آن مولکول های آب از غشایی به ضخامت هزار میکرون عبور می کنند و با فشار توسط آب پمپ می شوند و این باعث می شود غشای تمام آلاینده های موجود در آب تصفیه شود.

این سیستم تنها روش برای تصفیه و حذف آلاینده های آب از جمله ویروس ها ، باکتری ها ، آرسنیک ، فلوئور ، جیوه ، نیترات ، نیترات ، فلزات سنگین ، تمام فلزات رادیواکتیو و بسیاری دیگر است.بنابراین استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی با توجه به میزان آلودگی موجود در آب شهر ارزانترین و ارزانترین راه برای تهیه آب سالم است. سپس سلامتی خود را به خانواده ما بسپارید